Gwatt emotions av Backbone Branding
Backbone Branding fikk i oppdrage fra Gawatt take-out coffee-shop om å lage en begrenset serie med suvenir kopper. Backbone kom opp med den geniale løsningen med å lage kopper med alternative følelser. Bare ved noe så enkelt som å vri på den ytre hylsen så forandrer koppen sin personlighet.
Å kunne lage et produktdesign krever utrolig mye av både firma og personene som jobber der. I Backbone Branding jobber det utrolig dyktige mennesker som jobber ekstremt godt sammen i ideprosser, som gjør at de kan skape flott design. Backbone viser at de er lekne og har stor kreativitet. Prosessen for å skape et slikt produkt krever ideskapning og idevurdering, slik som at kunden finner produktet spennende og at det dekker kundens behov. Når dette er gjort kan man gå videre til utvikling og testing av produktet. Holder produktet mål til hva som kreves av en kaffekopp, virker designet slik det skal ovenfor kunden. I dette tilfellet så er designet interaktivt, ved at kunden skal kunne vri på hylsen for å endre koppens personlighet.
Vi synes designet Backbone har laget gir kunden er en helt fantastisk opplevelse. De har laget fire utrolig flotte figurer som får deg til smile og får deg også til å utforske kaffekoppen. Koppene har fått primærfargene, noe som gjør at de tiltrekker seg vår oppmerksomhet og skiller seg ut blant den store jungelen av kaffekopper. Jobben virker ekstremt godt gjennomført med et godt øye for detaljer og helt frem til at kunden får en eksklusiv opplevese av denne artige, gøyale, lekne og at den kommer kun i et begrenset antall.
Backbone Branding er et firma i Armenia og har laget mange spennende prosjekter som man kan se på hjemmesiden deres, du kan også følge dem på Behance.
0 comments